• امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
    دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ... دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۲۴.۱۱.۹۵ - هیأت وزیران در جلسه ۳/۱۱/۱۳۹۵ به پیشنهاد شماره ۴۹۶۸/۹۴/ص مورخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۴ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به اس...
    قانون نحوه اجرای محکومیت‌ه... قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی  مصوب 1394 ۳۱.۰۳.۹۵ - ماده۱- هر کس به موجب حکم دادگاه به دادن هر نوع مالی به دیگری محکوم شود و از اجرای حکم خودداری کند، هرگاه محکومٌ‌به ع...
    متن کامل قانون‌ تامين‌ اجت... متن کامل قانون‌ تامين‌ اجتماعي ۲۹.۰۸.۹۴ - ماده 1- بمنظور اجراء و تعميم و گسترش انواع بيمه هاي اجتماعي و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه هاي ت‌مين اجتم...

    تضعیف دستگاه قضا به نفع هیچکس نیست

    فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

    محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در مراسم سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نماینده ای در تریبون مجلس قوه قضاییه را بکوبد درست نیست؛ افزود: بگذارید دستگاه قضا اقتدار خودش را داشته باشد، قوه قضاییه باید مقتدر در برخورد با مسایل بیرونی و درونی باشد. وی ادامه داد: تاسف بارتر این است که کسی که کوچکترین اطلاعات از یک پرونده ای ندارد اظهار نظر ماهیتی درباره آن انجام می دهد و بدون اطلاع تیری را به سمت قوه قضاییه رها می کند.
    منتظری افزود: هیچ دستگاهی به اندازه قوه قضاییه در درونش عوامل نظارتی ندارد و ٩ دستگاه نظارتی بر این نهاد نظارت می کنند.
    وی با بیان اینکه در سال ٩٥ تعدادی قاضی و کارمند اداری محکوم شدند؛ افزود: اینها دلالت می کند که قوه قضاییه در درونش نیز قضاوت و نظارت دارد.
    منتظری خاطرنشان کرد: کسانی که با هدف براندازی و دنبال نابودی نظام هستند چند هدف مهم دارند که یکی ازاهداف آنها تضعیف قوه قضاییه است.
    منتظری افزود: اینها برنامه ریزی شده حرکت براندازنه خودشان را ادامه می دهند و امروز تهاجم آنها به قوه قضاییه با تضعیف و آلوده کردن است دنبال تضعیف این نهاد است و و تلاش می کنند اعتماد عمومی مردم را از قوه قضاییه سلب کنند.
    وی اضافه کرد: یا اینکه سپاه را مورد هدف قرار می دهند و زمزمه ای در حاشیه برجام سر داده اند تا سپاه را جز نیروهای تروریستی در جهان معرفی کند این چه کاری است که می خواهند انجام دهند سپاهی که از میان مردم برخاست و این همه ایثار و از خودگذشتکی داشته است.

    ** قراردادن سپاه در لیست تروریست ها خنده دار است
    دادستان کل کشور گفت: اگر حضور سپاه قدس در سوریه و عراق نبود اینگونه نمی توانست دماغ داعش را به خاک بمالند، اینها حمایت های جدی سپاه قدس است.
    وی تصریح کرد: سردار سلمیانی وقتی وارد عراق، سوریه و لبنان می شود، باید دید که مردم چگونه با وی رفتار می کنند، باید گفت سردار سلیمانی نمادی از خدمت سپاه در دفع تروریسم منطقه ای است، بعد می آیند و اینها را در لیست تروریست قرار می دعند و این موضوع خنده دار و تاسف بار است.
    منتظری خاطرنشان کرد: سپاه را در لیست تروریست قرار می دهند و آنگاه نتانیاهو و شورهای تروریستی را نماد آزادیخواهی می دانند، البته حرکت دشمن حساب شده است و نمی دانیم چرا می خواهند سپاه را تروریست معرفی می کنند.
    وی ادامه داد: البته نظام مقدس جمهوری اسلامی صلابت و موضع خودش را نشان داد و اعلام کرد که ریشه خودتان را خواهند سوخت.
    منتظری درباره اینکه تیترهایی در برخی رسانه ها زده می شود جزو آن است که انسان را یاد این موضوع می اندازد که اینها از عوامل استکبار هستند، اضافه کرد: معلوم نیست که اینها افراد دست چندم استکبار هستند؛ البته برخی فکر می کنند که اگر سپاه و قوه قضائیه تضعیف شود نان شان در روغن است البته که کور خوانده اند.
    وی با بیان اینکه این ره که تو می روی به جهنم است، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقتدار ایستاده است.
    دادستان کل کشور گفت: برخی عناصر که کرم صفتانه درون نظام هستند، تا زمانی نظام به آنها مهلت می دهد، البته باید گفت در طول 38 سال انقلاب کسانی پر ادعاتر از اینها بودند که به جایی نرسیده اند.

    ** قوه قضاییه دنبال سیاسی کاری نیست
    دادستان کل کشور با بیان اینکه قوه قضائیه دنبال سیاسی کاری نیست، گفت: ما با مسائل متعددی مواجه هستیم که با هیچ عقل و منطقی نمی گنجد مثلا قوه قضاییه می خواهد با فسادی برخورد کند می گویند قوه قضاییه سیاسی کاری می کند و آقایی هم می گوید قوه قضاییه بیکار است و مردم را احضار می کند.
    وی خاطرنشان کرد: هرجا قوه قضاییه موضوع صاحبان نفوذ در فساد را بررسی می کند مهر سیاسی زیر نامه می زنند و این در عرصه های سیاسی و انتخاباتی است ما در انتخابات تخلفات صریح قانونی داشتیم بعضی از مقامات تخلفات صریح داشتند و پرونده تشکیل دادیم و گفتند دارید سیاسی عمل می کنید.
    وی اظهار داشت: این مساله ای که مطرح می کنیم، این ناظر بر دولتی نیست هم در دولت سابق و هم در دولت فعلی بوده است در مفاسد اداری و مالی وقتی ورود می کنیم، همیشه می گویند که قوه قضاییه سیاسی برخورد می کند باید این تبیین شود که این دستگاه قضایی سیاسی است این بی انصافی است و چرا این حرف را می زنید؟
    منتظری ادامه داد: شما تصور می کنید اگر قوه قضاییه در یک کشور تضعیف شود و تو سرش بخورد و آن را به عنوان قوه بی خاصیتی قرار دهیم به نفع مملکت و مردم است؟
    وی در ادامه با اشاره به برخی از نمایندگان که در این موضوع دخیل هستند، گفت: آقای نماینده ای
    دنبال این است که علیه قوه قضائیه مقاله بنویسد و قوه را به چالش بکشاند، البته اینها حق دخالت در امور قوه قضاییه را ندارند.
    منتظری اضافه کرد: چرا دروغ می گویید و از یک جریان سیاسی خاصی حمایت می کنید و این نشان می دهد که دنبال اجرای عدالت حقیقی نیستید من نمی گویم از دستگاه قضا انتقاد نکنید شما وقتی می خواهید نقد کنید یا علمی یا حقوقی است، اما از یک جریان و اشخاص خاصی و محکومان مشخصی حمایت کردن نشان می دهد که شما صداقت ندارید و منافع سیاسی از این مواضع خودتان دارید.

    ** دستگاه های اجرایی باید سالم باشند
    وی اظهار داشت: پستی که امروز که به ما داده شده از رئیس جمهوری ، ریاست قوه قضائیه، معاون و روسا و همه امانتی است که به ما سپرده شده است، کارگزاران باید خیانت به کار نکنند و برای مردم آسایش ایجاد کند چرا که داشتن سیستم اداری سالم از نیازهای اولیه برای آرامش مردم است.
    وی با بیان اینکه مجموعه قوا برای خدمت به مردم است، افزود: چه زمانی مردم احساس آرامش و راحتی خواهند داشت زمانی که مردم به دستگاه قضایی، اجرایی و خانه ملت سالم مراجعه کنند.
    وی افزود: امروز زمانی که مردم به دوایر اداری مراجعه می کنند باید گفت که چند درصد مردم رضایت دارند؛ البته اگر بگوییم ١٠٠ درصد درست نیست و خوشبینانه اگر بگوییم٥٠ درصد عدم رضایت طبیعی است.
    دادستان کل کشور افزود: مراجعات به دستگاههای اجرایی اگر این میزان نارضایتی داشته باشد، مشکل ساز است چون اینها برای خدمت به مردم و برای حل مشکلات مردم هستند.
    دادستان کل کشور گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون در کشور وجود دارد این است که بخش فساد متناسب با جمهوری اسلامی نیست.
    وی با بیان اینکه نباید کار مردم را بدون دلیل به روز بعد واگذار کنیم؛ افزود: برای اینکه اداره سالم داشته باشیم باید به قانون توجه کنیم، البته سازمان بازرسی کل کشور دو وظیفه خطیر نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین را دارد و در این زمینه تلاش هایی دارد.

    ** اگر سازمان بازرسی و دستگاه قضا به وظیفه مان عمل می کردیم آیا باید اینقدر فساد داشته باشیم؟
    دادستان کل کشور افزود: گاهی اوقات قانون کامل داریم اما خوب اجرا نمی شود که هدف محقق شود.
    وی ادامه داد: اگر در سازمان بازرسی این دو وظیفه به خوبی اجرا شود آیا باید در کشور اینقدر فساد داشته باشیم و این صحبت های من این نیست که زحمات شما را نادیده بگیرم.
    دادستان کل کشور افزود: اگر در دستگاه قضا و سازمان بازرسی درست وظیفه مان را عمل می کردیم شاهد این همه فساد نبودیم، نظارت باید از آغاز یک عملیات باید شروع شود.
    وی اضافه کرد: سازمان بازرسی کل کشور نباید اجازه دهد که افراد سو استفاده چی از منافذ استفاده کنند.
    مناظری گفت: این همه سواستفاده، اختلاس، وام های پرداختی به نورچشمی ها و کسانی که دارای رانت هستند اگر در نظام بانکی و سیستم، نظارت بر بانک درست بود اینگونه شاهد نبودیم و نه یک مورد نه ١٠ مورد، بلکه ١٢ تا ١٣ پرونده در هیات انتظامی بانک مرکزی داریم.
    منتظری به موضوع خصوصی سازی و اینکه به یک چاه ویل تبدیل شده است نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید دید که به اموال مردم چه کرده اند، شرکت آذرآب، پالایشگاه کرمانشاه و هپکو چه کرده اند، البته که امروز باید از نظارت سیستماتیک بیشتر استفاده کرد.
    وی ادامه داد: اگر شما در سازمان بازرسی کل کشور برای نظارت بیشتر و سیستمی نیاز به قانون دارید آن را در مجلس اصلاح کنید، اگر قانون هم دارید چه عذری دارید؟
    وی با بیان اینکه بخشی از فساد، آسیب ها و نابسامانی ها طبیعی است، افزود: ممکن است در بحث فساد انحرافات وجود داشته باشد اما این که فساد به اینگونه باشد نمی توانیم بپذیریم.

    برچسب ها:
    آخرین مقالات

    افزودن نظر


    کد امنیتی
    تصویر جدید

    مقالات حقوق بین الملل

    تفاوت بین حقوق نرم و لکسمرکاتوریا تفاوت بین حقوق نرم و لکسمرکاتوریا در مطالعه منابع حقوق تجارت بین الملل ما به دو اصطلاح soft law  و lex mercatoria   برخورد می کنیم . سافت لا به معنای حقوق نرم یا قوام نیافته می باشد و لکس مرکاتوریا به...

    قوانین و آئین نامه ها

    دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هیأت وزیران در جلسه ۳/۱۱/۱۳۹۵ به پیشنهاد شماره ۴۹۶۸/۹۴/ص مورخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۴ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مب...

    مقالات حقوق خصوصی

    خسارت ابعاد حقوقی بازداشت شدگان بی گناه خسارت ابعاد حقوقی بازداشت شدگان بی گناه اشخاصی که بی‌گناهند اما بازداشت شده‌اند، حق جبران خسارت مادی و معنوی دارند. امروزه بسیاری از کشور‌ها، جبران خسارت افرادی را که در بازداشت یا زندانی بو...

    مقالات جرم و جزا

    رویکرد مستقل حقوق کیفری به سایر قوانین و منابع غیرمدونه رویکرد مستقل حقوق کیفری به سایر قوانین و منابع غیرمدونه هدف از پژوهش حاضر بررسی رویکرد مستقل حقوق کیفری به سایر قوانین و منابع غیرمدونه بود و به روش توصیفی تحلیل انجام شد. رویکرد مستقل حقوق کیفری به اندازه‌ی ا...