• امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
    دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ... دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۲۴.۱۱.۹۵ - هیأت وزیران در جلسه ۳/۱۱/۱۳۹۵ به پیشنهاد شماره ۴۹۶۸/۹۴/ص مورخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۴ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به اس...
    قانون نحوه اجرای محکومیت‌ه... قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی  مصوب 1394 ۳۱.۰۳.۹۵ - ماده۱- هر کس به موجب حکم دادگاه به دادن هر نوع مالی به دیگری محکوم شود و از اجرای حکم خودداری کند، هرگاه محکومٌ‌به ع...
    متن کامل قانون‌ تامين‌ اجت... متن کامل قانون‌ تامين‌ اجتماعي ۲۹.۰۸.۹۴ - ماده 1- بمنظور اجراء و تعميم و گسترش انواع بيمه هاي اجتماعي و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه هاي ت‌مين اجتم...

    افزایش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی/سرقت شایع‌ترین جرم استان البرز

    فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

    رئیس کل دادگستری البرز گفت: سرقت، ضرب و جرح عمدی و توهین شایع‌ترین جرایم البرزنشینان است.به گزارش ایسنا، احمد فاضلیان در نشست مطبوعاتی  که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان سال گذشته با حجم انبوهی از پرونده‌های ورودی مواجه بود.
    وی ادامه داد: بدون شک حجم انبوه پرونده های ورودی، رسیدگی به پرونده‌های مانده را با مشکلاتی مواجه می‌سازد.
    فاضلیان خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع به ۳۵۴ هزار و ۸۱۶ فقره پرونده در شعب مختلف دادگستری استان رسیدگی شده است.
    این مسئول قضایی تصریح کرد: استان البرز از لحاظ تعداد پرونده‌های ورودی و مختومه در رتبه یازدهم کشوری قرار دارد و از لحاظ پرونده های مانده ششمین استانی است که بیشترین حجم پرونده‌های مانده را دارد.
    وی با اشاره به تعداد پرونده‌هایی که هر ماه به شعب دادگستری استان ارجاع داده می‌شوند، گفت: به طور میانگین ماهانه ۱۱۹ پرونده به هر یکی از شعب دادگستری استان ارجاع داده می‌شود، این درحالی است که میانگین ورودی ماهانه در کشور ۱۰۵ فقره پرونده است.
    رئیس کل دادگستری استان البرز توضیح داد: شعب دادگستری البرز در زمینه حجم  پرونده‌های دریافتی ماهانه در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
    فاضلیان در ادامه به حجم پرونده‌های مانده در شعب دادگستری استان نیز اشاره کرد و افزود: به طور میانگین در هر شعبه ۴۲۶ فقره پرونده مانده وجود دارد، این در حالی است که میانگین کشوری در این حوزه ۲۹۵ فقره پرونده است.
    وی اظهار کرد: به دلیل بالا بودن حجم پرونده‌های موجود در دستگاه قضا تلاش بر این است که هر سال بین تعداد پرونده‌های ورودی و خروجی تعادلی نسبی برقرار شود و رسیدگی به پرونده های مانده به سختی صورت می‌گیرد.
    وی با بین این که در سال ۹۴ میزان پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا نسبت به سال ۹۳ رشد داشته است، گفت: سال گذشته تعداد پرونده های ورودی به دستگاه قضا با رشد هفت درصدی مواجه بوده است.
    این مسئول قضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شایع‌ترین جرایم استان اشاره کرد و یادآورشد: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی و توهین شایع‌ترین جرایم شهروندان البرزی است.
    رئیس کل دادگستری البرز توضیح داد: البرز ششمین استانی است که بیشترین میزان وقوع سرقت را دارد و سال گذشته ۳۲ هزار پرونده دراین خصوص دراستان تشکیل شد.
    فاضلیان تصریح کرد: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰۷ پرونده به شعب دادگستری البرز ارجاع داده می‌شود که این نشان دهنده وضعیت نامناسب سرقت دراین استان است.
    وی با اشاره به وضعیت استان در خصوص پرونده‌های مربوط به ضرب و جرح عمدی توضیح داد: البرز از لحاظ تعداد پرونده های وارده در حوزه ضرب و جرح عمدی در رتبه ۱۱ کشورقرار دارد.
    رئیس  کل دادگستری البرز در خصوص وضعیت توهین به عنوان سومین جرم پرتکرار استان البرز گفت: وضعیت پرونده‌های ورودی در این خصوص به نسبت سال ۹۳ با رشد ۵۴ درصدی مواجه بوده که این نشان می‌دهد البرزی‌ها نسبت به هم چندان مهربان نیستند.
    وی در پایان گفت: تصادفات رانندگی، تهدید، کلاهبرداری، خیانت در امانت، نگهداری مواد مخدر و صدور چک بلامحل دیگر جرایم پرتکرار استان است.

    برچسب ها:
    آخرین مقالات

    افزودن نظر


    کد امنیتی
    تصویر جدید

    مقالات حقوق بین الملل

    تفاوت بین حقوق نرم و لکسمرکاتوریا تفاوت بین حقوق نرم و لکسمرکاتوریا در مطالعه منابع حقوق تجارت بین الملل ما به دو اصطلاح soft law  و lex mercatoria   برخورد می کنیم . سافت لا به معنای حقوق نرم یا قوام نیافته می باشد و لکس مرکاتوریا به...

    قوانین و آئین نامه ها

    دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هیأت وزیران در جلسه ۳/۱۱/۱۳۹۵ به پیشنهاد شماره ۴۹۶۸/۹۴/ص مورخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۴ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مب...

    مقالات حقوق خصوصی

    خسارت ابعاد حقوقی بازداشت شدگان بی گناه خسارت ابعاد حقوقی بازداشت شدگان بی گناه اشخاصی که بی‌گناهند اما بازداشت شده‌اند، حق جبران خسارت مادی و معنوی دارند. امروزه بسیاری از کشور‌ها، جبران خسارت افرادی را که در بازداشت یا زندانی بو...

    مقالات جرم و جزا

    رویکرد مستقل حقوق کیفری به سایر قوانین و منابع غیرمدونه رویکرد مستقل حقوق کیفری به سایر قوانین و منابع غیرمدونه هدف از پژوهش حاضر بررسی رویکرد مستقل حقوق کیفری به سایر قوانین و منابع غیرمدونه بود و به روش توصیفی تحلیل انجام شد. رویکرد مستقل حقوق کیفری به اندازه‌ی ا...