در پی قتل دو وکیل دادگستری کانون وکلای دادگستری چنین بیانیه ای صادر کرد

چاپ

در پی قتل دو وکیل دادگستری کانون وکلای دادگستری چنین بیانیه ای صادر کرد

در پی قتل دو وکیل دادگستری کانون وکلای دادگستری چنین بیانیه ای صادر کرد که خواستار پیگیری فوری به این دو پرونده و حمایت از وکلا در مقابل فجایع پیش آمده شد.

جنایات تأسفبار قتل دو نفر از وکلا،آن هم به فاصله چند روز،نگرانی،تألم و تأثر عمیقی را بین وکلای محترم دادگستری سراسر کشور بوجود آورده است. ترديدی نیست که این دو جنایت و حوادث مشابه دیگر در سال های اخیر،از ثمرات وکیل ستیزی،هجمه ها، بی مهری ها،ایجاد فضای مسموم علیه نهاد وکالت و ترویح فرهنگ بی‌اعتمادی و خشونت علیه وکلای شریف دادگستری در برخی از رسانه‌های کشور است.

آنچه وکلای امروز از قوه ی قضاییه تقاضا و توقع دارند،صرفاً کشف جرم، تعقیب و مجازات متهمان این جنایات فجیع نیست، بلکه حمایت کردن از وکلا در مقابل تهدیدات و پیشگیری از وقوع این جنایاتی از طریق از بین بردن فرهنگ ترویج خشونت و بی‌اعتمادسازی نسبت به همکاران وکیل خواسته ی منجز قاطبه ی آنهاست و این اعتمادسازی باید از مراجع انتظامی و قضایی شروع شود و همکاران محترم انتظامی و قضایی  باید از هر گونه کم احترامی نسبت به وکلا به ویژه در نزد موکل پرهیز نمایند و احترام متقابل بین وکیل و قاضی باید همواره و تحت هر شرایطی حفظ شود و وکلا باید همراه و یاور قضات در اجرای عدالت معرفی گردند. در تریبون‌ها و رسانه‌‌هاى ملی هم باید فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه نهادینه شود نه فرهنگ وکیل ستیزی و وکیل گریزی تا تقدس دو حرفه‌ی شریف قضاوت و وکالت در دفاع از حق و عدالت و احقاق آن، حفظ و تقویت گردد.

در پی قتل دو وکیل دادگستری کانون وکلای دادگستری چنین بیانیه ای صادر کرد

برچسب ها:
آخرین مقالات